kantseleis

Valik meediakajastusi

- Reset + Prindi

"Eesti kagupiiril avati Euroopa moodsaim raudteejaam", LõunaLeht, 8. september 2011

© Tanel Meos (Delfi)

08.09.2011

Malle Elvet 

 

Kõrgete Eesti riigiametnike ja sadade külaliste silme all avati pidulikult riigi sajandi suurehitiseks arvatud Koidula raudteepiirijaam Põlvamaal.

Tähtsa sündmuse puhul sõitis laupäeval pealinnast Koidulasse erirong, mille ühte vagunisse astusid Tartust president Toomas Hendrik Ilves, peaminister Andrus Ansip, ELi transpordivolinik Siim Kallas, majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts ja Eesti Raudtee juhatuse esimees Kaido Simmermann.

Tartu unaruses raudeejaama esisel platvormil oli ligi pool tundi enne erirongi saabumist kohal Euroopa komisjoni liige, fransporcüvolinik Siim Kallas. Koos kaaslastega rongipodates elustas vana vaksal Kallases mälestusi tudengipõlvest, mil jaama restoranis pakuti väga head seljankat. Veerand tundi enne rongi väljasõiduaega jõudis pärale tartlasest peaminister Andrus Ansip, samuti majandusminister Juhan Paris; Kolm minutit enne rongi minekut liitus ootajatega president.

Täpselt 12.12 peatus perroonil oodanud külaliste pealevõtuks kell 10 Balti jaamast sõitu alustanud erirong.

13.01 peatus veerem Orava jaamas, kus sõitjatega liitusid riigikogulane Urmas Klaas, Setomaa valdade liidu esimees Margus Timmo, Põlva maavanema kt Kristina Krantsman, Orava vallavanem Ülo Plakso ning Läti ja Venemaa delegatsioon.

Vagunisuminas uudistati Piusa ümbruse loodust, rong aeglustas tempot. Mõned minutid olid jäänud saabumiseni Euroopa moodsaimasse rongijaama - Koidula raudteepiirijaama, mille rajamise lugu algas juba 2002. aastal.

Kui rong jõudis juba Eesti-Venemaa piiriala kõrvale uuele teelõigule, kõlas läbi valjuhääldite Koidula projekti direktori Urmas Leinfeldi hääl: ta andis põhjaliku ülevaate rongi akendest nähtavast.

Kell 13.20 sai rong loa sõiduks piiriäärsele alale, kuhu paistavad Petseri hooned. Rong sõitis aeglasel tempol uuest jaamast mööda, paralleelselt riigipiiriga. Akendest sai näha ka korrastatud teid ja parklaid Venemaale viiva maantee ääres.

 

Riigi visiitkaart

 

Jaamahoone ees mängis raudtee puhkpilliorkester. Riigi Kinnisvara ASi juht Jaak Saarniit tervitas; rongist välja astunud presidenti, valitsuse liikmeid ja külalisi. Meediarahva kätes surisesid ajaloolisi hetki jäädvustavad kaamerad.

Täpselt kell 14 astus sinist-kirja ristlipsus riigipea, kes oh vahetanud päikeseprillid tavaliste vastu, ehitud kõnekoha juurde. President rääkis suure sündmuse, Eesti ja ühtlasi ELi idapiiril avatava piiriraudteejaama tähtsusest. „Uues Euroopas peame olema ühenduses Euroopa naabritega."

Kui tervituskõned kuulatud, lõikasid ohuvestides kõrged külalised jaamapoolse rööpapaari kohal läbi sümbollindi. Külalisteraamatusse jäädvustati mõtted sajandi ehitiseks kutsutava 70 miljonit eurot maksnud piiriraudteejaama avamisest.

Täpselt kell 14.27, nagu graafikus, jõudis tammepärjaga ehitud Eesti veduriga kaubarong tühjade platvormide ja konteineritega Petseri jaamast Eestisse. Koidulast sõitis Tartu suunas ka reisirong, reisirongiliiklus algas 1. septembril. Kaupade vedu uue jaama kaudu aga juba 26. mail.

Raudeejaama avapeole tulnuid kostitati sooja toidu, suupistete ja kohvi kõrvale pakutavate maiuspaladega. Uudistamiseks olid avatud kõik hooned ja rajatised. Jaamaalal liikumiseks tuli selga panna ohuvest ja järgida ohutusreegleid. Tehnohoolduse hoones jätkub veel kraanade ja seadmete paigaldus.

Endine Põlva maavanem, riigikogulane Urmas Klaas tundis heameelt, et tema maavanemaks oleku ajal alanud Koidula piirijaama rajamine on nüüd edukalt lõpule jõudnud.

„Jaama rajamisest oh minu tollases kabinetis rohkesti nõupidamisi, arutlusi, vaidlusi. Rõõmustan ka selle üle, et kõrvuti Koidula raudteejaamaga on ehitatud korralik maantee Võmmorskisse," rääkis Klaas. Piiripunkti juurde on rajatud korralikud parklad. Piiripunktid on ju mõlema riigi visiitkaardid, aastaid tuli inimestel, veokijuhtidel piiriületust oodata ebainimlikes tingimustes."

„Eesti on valminud väga heal tasemel raudteejaam. Suurepärane oleks, kui siitkaudu saaksid sõita reisrongid nii Peterburi kui Moskvasse ja Riiga," sõnas Viktor Kozlovski, raudteetöötajast külaline Venemaalt.

 

Koidula piiriraudteejaam

Ehitusel paigaldati 25,6 km rööpaid.
Jaamas on 10 rööpapaari, 38 pöörangut.
Rajati 6 silda, neist 3 jalakäijaile.
Ehitati 6,3 km maanteed.
Jaama alal on 10 hoonet, neist suurimad jaamahoone, tolli- ja veterinaarkontrolli hoone, tehnohooldejaam.
Modernsed rongide läbivalgustusseadmed paigaldasid hiinlased.
Jaama 70 mln euro suurusest maksumusest 30% tuli riigilt, 10% Eesti Raudtee ASilt, 60% Riigi Kinnisvara ASilt.
Läbi Koidula sõidavad valdavalt nafta- ja õlirongid.
Jaama suurim võimsus on ligi 40 rongipaari ööpäevas.
Töötajaid on uues jaamas 150.